fredag 4 januari 2013

gott nytt kaffeår!




Ett nytt år ligger framför. Inga löften men längtan att upptäcka nya smaker, blandningar och uppleva möten. Först ut ska jag hitta rätt i kaffets svarta labyrinter. Jag ska helt enkelt bättre på mitt kaffekapital. Nu ska det drickas finkaffe. Jag vet inte hur många koppar bara-för-att-kaffe jag har druckit utan att njuta under förra året. Bränt kaffe, kaffe med beläggning eller för starkt kaffe på jobbet bara föra att det finns färdigt. Gott? Inte särskilt.

 Hemma har vi länge haft en stor burk snabbkaffe från ÖB som har en mycket märklig konsitens, verkar som att det varit fuktigt och sen torkat. Gott? Inte särskilt. Jag förstår varför min mamma alltid tar med sig en termos bryggkaffe när hon hälsar på. Det är dags att damma av min gamla italienska mokabryggare och kalka av kaffebryggaren. Nu ska jag dricka kaffe med finess och givetvis ur mormors gamla rosservis. 

Har du som läser detta något kaffetips? Jag tar tacksamt emot :)

Ett riktigt gott nytt år! 




2 kommentarer:

Bland bakverk och kastruller sa...

Oj vad ni äter och smakar på en massa spännande saker!!! Vilka härliga bilder!!!

Katarina sa...

Tack snälla :)