söndag 9 september 2012

munsbitar av zucchini & pepparrot


Första gången jag åt denna enkla men ack så goda rätt var på en knytpicknick för ett par somrar sedan. Sedan dess är den en stående favorit hos mig. Det var min vän Elisabeth som hade med sig en ståtlig zucchini och ett paket färskost med smak av pepparot. Hon skar zucchinin i skivor och klickade på rejält med färskost, thats it! Gud vad gott. Jag minns inte mycket annat från denna picknick men smakkombination färsk zucchini och pepparrot den minns jag än idag.



till ungefär 25 munsbitar behövs:

en stor zucchini eller en squash
en burk färskost med pepparrot 125 g
svartpeppar
färsk basilika

gör så här:

Skär zucchinin i halvmånar. Lägg en rejäl klick färskost på. Lite nymalen svartpeppar och färsk basilika på toppen. Klart, enklare en så här kan det knappast bli.

Inga kommentarer: