söndag 1 juli 2012

ljuvliga efterrätter på Norda grill & bar

Igår kväll var jag och min bror på Norda grill och bar på Clarion Hotel Post. Hotellet har blivit ganska hypat, varför kan jag inte svara på. Men en av anledningarna kan vara att kocken Marcus Samuelsson är en av skaparna till restaurangens koncept. Där det urbana möter det lokala, New York möter Göteborg. Maten från gatan får här en extra touch då den tillagas av lokala och närodlade råvaror. Nu åt jag och brorsan enbart efterrätt så resten av maten kan jag egentligen inte tala för. 

Men oj vilken efterrätt! God, fint upplagt och inte så fasligt dyrt. En god kaffe till och jag var i himlen. Menyn ser spännande ut, jag tycker Samuelsson och hans vänner har lyckats skapat en kreativ menyn där de charmar in Göteborg. Visst kostar huvudrätterna en slant. Men varför inte slinka in på en förrätt eller efterrätt. 










Jag beundrar min fina glass & sorbettallrik!



Så här fin var den: Gräddig vaniljglass, syrlig hallon & passionsfruktssorbet.



Brorsans kakfat bestod av: en hallontryffel, en chokladtryffel, mandelkaka, två hallongrottor och en fudge. Till detta chokladkräm och hallonpuré.




http://www.nordabargrill.se/

Inga kommentarer: