onsdag 25 juli 2012

en kväll på lagerhuset

Efter en heldag på Vrångö besökte jag och två vänner lagerhuset där vi provade ett par av restaurangens smårätter. Ostarna var de som föll mig mest i smaken, de smakade utsökt tillsammans med den gröna tomatmarmeladen. Vårrullarna och fiskkakorna gjorde ett smärre intryck. 

Vi satt på restaurangens mysiga uteservering insvepta i filtar och hade hade det riktigt härligt. Servitrisen var äkta glad & trevlig och engagerade sig ordentligt för att leta fram folköl. Vilket hon inte hittade men grejen att hon bemödade sig ger pluspoäng. Det är roligt när det inte är det påklistrade "jag-måste-vara-trevlig-men-bryr-mig-egentligen-inte-smajlet". Det vänliga bemötande och ostarna är värt ett besök isig. 

Rätterna som serveras under deras brunch verkar lovande. Dessa kommer jag gärna tillbaka och utforskar och avslutar med någon av de spännande efterrätterna som finns på menyn. Huvudrätterna däremot verkar inte riktigt lika spännande. 


vitlöksbröd som serverades i en vacker träkorg med rostad vitlök & hackad gräslök på toppen


svenska ostar med grön tomatmarmelad, rostad mandel & rågbröd


english fishcakes med tartarsås & citron


fresh springrolls fyllda med skaldjur, rädisor & picklade senapsfrön

Inga kommentarer: