söndag 4 december 2011

vietnamesiska smaker

Det är inte ofta jag är äter vietnamesisk mat, men när jag väl gör det tänker jag alltid samma sak; jag vill utforska detta kök mer, gott, fräsch och spännande! Idag var jag på en julmarknad i en kyrka som har en stor mångfald bland sina medlemmar, vilket innebar mat från Vietnam, Polen och flera Sydamerikanska länder.

För min del blev det vietnamesiska vårrullar med kyckling, potatis och grönsaker (så goda så att jag köpte med mig flera hem), sesamboll och krassedryck med kokosmjölk. Krassedrycken var god men märklig, speciellt de små gröna "slemmiga" bitarna i som tydligen var krasse. Kokosmjölken var väldigt söt, passar som efterätt. Det fanns även nudlar med grönsaker, kycklingcurry och friterad lax.











friterad lax










Inga kommentarer: