fredag 5 augusti 2011

fredagsmiddag på s.p.i.c.e

Måndag till fredag mellan 15.00 och 18.00 är det after work på restaurangerna s.p.i.c.e i Göteborg. Maten är thailändsk (for chililovers -är deras slogan) de gånger jag har ätit där har jag alltid varit nöjd med maten. Deras pad thai är den bästa jag ätit (okej bäst att erkänna, jag har aldrig varit i Thailand utan enbart ätit thailändsk mat i Europa). Servicen är väl lite si och så.

Nu i kväll var jag och min sambo där under after worken, som är riktigt prisvärd. Det finns fem rätter att välja mellan, inkl läst 95 kr, öl/vin 115 kr. Vi var på restaurangen som ligger på kungstorget 14, det finns även en s.p.i.c.e på södra vägen 2. Maten var vi riktigt nöjda med men servicen får inget högt betyg. Trots att det var fler personal än middagssällskap var det svårt att få uppmärksamhet och service när det behövdes. Vill du äta gott till skapligt pris (after work, annars lite i överkant tycker jag prismässigt) gå då hit men räkna inte med det lilla extra.



vanligt vatten utan krusiduller- gott!



Panang Gai - wokad kycklingfilé i kokosmjölk med panangcurry. Jättegott! Hetta från chilin, krämigt från kokosmjölken, fin & mör kyckling och krispiga grönsaker.









Raspberry´n Chocolate dream - mörk chokladglass och hallonsorbet med säsongens färska exotiska frukter & passionlimesås. En vacker, frisk & fräsch eferrätt. Precis lagom för två personer att dela på. Den mörka chokladen var en perfekt kombination med den syrliga hallonsorbeten. Men var fanns passionlimesåsen?


Inga kommentarer: