söndag 29 maj 2011

karnevalsyra

Årets karneval blev en light version för min del eftersom jag har varit jätteförkyld. Lördagen som är karnevalens huvuddag tillbringade jag hemma med halsont. Sjuk och eländig fick jag några karnevalsglimtar när karnevalfolk spatserade utanför mitt fönster i vackra kläder, men det var också det enda jag fick denna dag. Ett par timmar på fredagskvällen med Maria och ett par timmars karnevalande idag blev årets bedrift. Jag känner mig faktiskt nöjd trots att jag missade lördagen, och jag har ätit en hel del godsaker :)

Jag har har alltid haft störst passion för mat, visst gillar jag efterrätter och bakverk men inte på samma sätt som mat. Därför blev jag lite förvånad över mig själv denna karneval. Jag konstaterar att det blev desto mer sött än salt för mig, fokus låg på sydamerikanska & arabiska bakverk. Kvinnorna som har drivit café i röda stugan under karnevalshelgen var så söta, de hade fixat baklava utan nötter till mig. Hela fyra baklava hade de ställt undan och sedan blev det x antal sydamerikanska bakverk & kakor.



kurdisk dans



mera kurdisk dans



ännu mera kurdisk dans



ett av alla fantastiskt goda bakverk



arabisk sesamkaka



majs alltid denna majs på karnevalen






empanadas och chorizo



ett nytt matinslag på karnevalen, engelsk matkultur



arabisk baklava

Inga kommentarer: