lördag 12 februari 2011

spettpartaj med vänner

Jag hade sedan ett bra tag tillbaka bestämt mig för att servera mat på pinnar nästa gång jag ordnade partaj. Jag ville prova olika sallader på pinnar och annat gott. På mitt födelsedagskalas blev det äntligen av, då provade jag tillsammans med Maria olika mat-på-pinnar-idéer. Vi gick loss ordentligt i mitt lilla kök. Det blev ett härligt födelsedagskalas, spetten var goda & färgrika och gästerna likaså.

Spett är kul att göra och det går att variera i all oändlighet, vi donade så att vi glömde av tiden. Oj vad lång tid det tog att göra spetten. Faktiskt så lång tid att vi inte hann med den sista sorten. De sista efterrättsspetten var fruktspett av olika melonsorter. Härligt att ha kreativa gäster som inte hade något emot att göra sina egna spett. Det visade sig bli en mindre succé. Så bjuder du på spett, spara lite jobb åt gästerna. Trevligt och avslappnat :)



halloumiost, cocktailtomat & bladpersilja



marinerad minimozarella, cocktailtomater & kalamataoliver



kyckling med citron, vitlök & ajvarmarinad



paprika och qourn med citron & örtmarinad



paprika och tofu med chili, vitlök & soya



marsmallow med mörk choklad och strössel

Inga kommentarer: