lördag 2 oktober 2010

tim´s thai kök

Södra vägen är en väldigt väldigt lång väg. Detta var något jag upptäckte när jag sommarjobbade i Mölndal och ofta tog mig en kvällspromenad. Något annat jag upptäckte jag var Tim`s Thai kök som ligger just på södra vägen nummer 97.

Här arbetar tre jätterara thailändska kvinnor som ger mycket bra service. Jag har bett om mer jordnötssås, jag har ångrat rätt, jag har inte orkat äta upp allt och bett om en matlåda för att kunna ta med mig kyckling hem. Inga, inga problem.

Jag har ätit på restaurangen tre gånger och tycker den håller bra klass med tanke på att det är så billiga priser. Alla rätter kostar mellan 60 och 79 kronor, och det är stora portioner. I mina ögon fungerar Tim´s Thai mer som en lunchrestaurang och take-a-way-ställe än gå-ut-och-ät-på-mysig-restaurang-ställe.


välkomna in i värmen


härliga färger


Ja!! Satay Kai, kycklingspett med jordnötssås & ris. Jättegott!!


Nja! Pad Si Eiw wokade risnudlar, kyckling, grönsaker & ägg. Helt okej men inte på långa vägar lika god som kycklingspetten.


Många små fina deltaljer & utsmyckningar finns i restaurangen, som dessa granna blommor.


Mera fina blommor.

Tim´s Thai Kök öppetider
måndag-fredag 11-21
lördag-söndag 13-21

södra vägen 97

Inga kommentarer: