måndag 16 augusti 2010

kalasmat

Kulturkalaset innebär mängder av folk och mycket mat. Jag minns när jag var tonåring och kalaset hette göteborgskalaset, då var det langos och öltält på avenyn som gällde.

Idag är utbudet mer varierat (eller så är det jag som blivit äldre). Årets främsta smakupplevelse för min del, blev den omtalade cupcaken. Här kommer ett litet smakprov från årets kulturkalas:



Det bästa på hela kalaset!



Jag som är svag för skyltar fastnade för denna fina. Kombinationen piroger & kolatårta gillar jag.



Eftersom förra årets crepes var vansinnigt goda, såg jag fram emot årets kalascrepes med stor förväntan. Tyvärr blev jag besviken eftersom de var allt för hårt gräddade. I år blev det en efterättscrepes med banan & honung



och en matcrepes med ost och champinjoner.



På gustav adolfs torg fanns tomater i olika former, dessa tycker jag var extra vackra.



Något för alla smaker, kanske...

Inga kommentarer: