torsdag 1 april 2010

ett aprilskämt?

Indiska resturanger finns det gott om i Göteborg och i regel håller de flesta hög klass. Men det finns undantag vilket vi fick erfara med råge idag. Glada i hågen gick vi till en nyöppnad Indisk restaurang i norra Göteborg. Jag ser inte mig själv som någon "svår" & kräsen gäst men självklart räknar jag med trevligt bemötande och åtminstonde hyfsad mat. Vi fick ingetdera. Dålig service, ofräsch toalett och rent utav äcklig mat :(

Grönsakgrytan bestod av frysta "findusgrönsaker" och den indiska osten hade förmodligen varit upptinad, fryst och upptinad igen. Inte ens riset smakade som sig bör. Detta hade säkerligen fått vilken Indisk kock som helst att rodna av skam.

Jag tycker att det är väldigt svårt att som gäst klaga, och artig som jag är nickade jag lite halvdant när jag fick frågan: smakade det bra? När vi var på restaurang E.A.T var personalen genuint trevlig & stämningen varm vilket gjorde att besöket kändes okej trots att maten inte var någon hit.

Tyvärr fanns inget som kunde väga upp maten på denna Indiska restaurangen möjligtsvis att lassin smakade ok (inte mer än okej). Fast det är väll det minsta man kan begära på en indisk restaurang. Nej, denna restaurang håller vi oss borta från framöver. Vi kan ju alltid låsas att restaurangen utsatte oss för ett litet aprilskämt, ett ganska dåligt sådant.

Inga kommentarer: