söndag 1 november 2009

krutonger till en sjukling



Nu har jag varit sjuk i över en vecka och börjar så smått komma tillbaka till verkligheten. Jag uppskattar alltid att bli bjuden på mat. Men just när jag inte har någon kraft eller ork att fixa i köket, inte ens någon kraft att handla så känns det extra fint att bli ompysslad. Anna handlade bananer och choklad till mig och Tea kom med poatis & purjolökssoppa och massa goda knapriga krutonger. Underbart med omtänksamma vänner som vet vad jag gillar!!

krutonger

ljust eller halvljust bröd (gärna lite torrt)

olivolja

havsalt

pressad vitlök

så här gör du:

Skär brödet i små tärningar. Häll i lite olivolja i en panna. Lägg i brödtärningarna och stek dem frasiga. Pressa lite vitlök och blanda i, salta.

Gott att ha på soppor eller i sallader.

Inga kommentarer: