söndag 5 juli 2009

fanfar för fantastisk falafel



Här sitter jag och mumsar på en fantastiskt god falafel och gör ett statement. Trots den Hammarkullenpatriot jag är så hävdar jag att Göteborgs godaste falafel finns i Hjällbo. Absolut finns det god falafel på Hammarkulletorget också men det är bara att konstatera att Hjällbos falafel är snäppet bättre.

En falafelrulle med sallad, tomat, falafel, mirova och sesamsås kostar 25 kr. Det som avgör en falafelrulles kvalité (enligt mig) är givetvis falafelsbollarnas smak. Färdigköpa från frysdisken som steks på stekhällen imponerar inte. Däremot krispiga, gyllenbruna med mustig smak där oljan har runnit av ordentligt, då snackar vi falafel. Såsen är också viktig för smaken, jag föredrar sesamsås.

Vagn 4, 8 och 9 mot Angered, gå av vid Hjällbo. Upp för trappan till höger, gå bron till höger där har du falafel, pizza och kebab och andra läckerheter.

Inga kommentarer: