torsdag 2 juli 2009

Äta Italiensk i Köpenhamn



Det blev faktiskt lunch varje dag på Italienska Vero Italiano i Köpenhamn. Den enkla lilla restaurangen ligger på Larsbjörnstrade 23 A, nära Ströget. Gå till höger om Ströget efter Rådhusplasten så kommer du till denna Italienska pärla.

Gott, fräscht och billigt. Att äta i Danmark kan lätt bli dyrt för oss svenskar eftersom den svenska kronan är så låg. Jag och brorsan "råkade" betala 65 kr (i Sv sek) för en mjukglass i bägare på ett av turiststråken. Hmm men smakar det så kostar det, eller kanske inte..

Tillbaka till Vero Italiano där kostar det inte mycket men smakar desto mer. Det vi åt var värt sitt pris och lite till. På Vero Italiano serveras dagens pasta, ett vegetariskt och ett icke-vegetariskt alternativ från 40 kr. Pizzor (med tomat,ruccola, mozzarella och botten är så där lagom krispigt tunn och god!) 29 kr. Pizzan jag åt var inte jättestor men en lagom lunch eftersom jag skulle äta middag senare på kvällen. Brushetta 20 kr, Sandwich 40, sallader 37 kr och Plocktallrikar 75 kr.

Både jag och brorsan var nöjda med pastarätterna som vi åt. Den vegetariska lasangen kan jag rekommendera. Något som förgyllde besöken var att lyssna på danskan och italienskan som personalen växlar mellan.

Så mellan winerbröden, ölen och smörrebröden gå till Vero Italiano och ät en god lunch!



Inga kommentarer: