onsdag 17 juni 2009

Välja rätt Rätt


Åt på Taras idag...

Beställde vegetariska smårätter.
De var kalla och mest röror.
Min besvikelse var stor men viljan stark
Viljan av att ha valt rätt menyrätt
Jag lindade in min besvikelse och tog mig an måltiden med stor viljeaptit...

Hur hade de tänk att det skulle bli en måltid?

Jag borde nog ha beställt bröd...vilken tanke fanns innan rätten fick en plats i menyn?

Upptagen av mitt manliga sällskap låtsades jag som om allt var perfekt, att jag inte valt helt galet

Fyllde gaffeln med röror...åt tzatziki på gaffel som aldrig förr
Kändes märkligt
Men jag skapade en naturlighet i min viljemässiga aptit
Dolde min genans

Ville verka vetandes
Ville verka världsvan

Tänk att val av en maträtt säger så mycket...

Kunskap om olika kulturers maträtter
Kunskap om mat för olika tillfällen
Kunskap om vad man själv gillar

Det krävs en hel del restaurangvana för att välja rätt Rätt...

Jag väljer ofta fel och lämnas alltför frekvent av en känsla av besvikelse
Det är viktig att välja rätt Rätt
Rätt för känslan
Rätt för tillfället
Rätt för sällskapet

Vilken rätt valde du senast?
Var det rätt Rätt eller
lämnades du av en känsla av besvikelse
en svag genans som doldes av en röra på en gaffel?

Inga kommentarer: