söndag 21 juni 2009

Min frukost idag


Idag sov jag länge, skönt. Sedan mitt sommarlov började har jag sakta men säkert gått in i en ny fas. En fas där jag vilar mycket och gör saker betydligt långsammare än i vanliga fall. Efter lördagens hallonsmoothie blev jag sugen på att prova att göra smoothie igen fast med en annan smak. Jag hittade ett paket kravmärkta blåbär i frysen :)

Min frukost idag, söndagen 21 juni klockan 11.45

1 mugg kaffe med mjölk
Blåbärssmoothie med banan och kokos
Äggröra med solrosfrön
Göteborgsposten

Blåbärssmoothie med banan och kokos

1 stort glas:
2-3 dl rismjölk
1 kravbanan
1 dl halvtinade (el färska) blåbär
cirka 1-2 msk kokos

Halvtina blåbären. Skär bananen i skivor. Häll i hälften av mjölken i en djup skål (alternativt blender) häll i hälften av bananbitarna, blanda med stavmixer. Häll i resten av mjölken och bananbitarna, mixa igen. Tillsätt blåbären, mixa och toppa med kokos efter behag.

Njut!

Inga kommentarer: